24 juli 2017 – 10.30 uur – Update Kos van Neckermann Reizen

Afgelopen weekend zijn enkele tientallen mensen teruggekomen van Kos. Deels omdat hun hotel (Continental Palace) niet meer veilig was om te verblijven en er geen alternatief hotel gevonden kon worden op dit moment (dit door de drukte van het hoogseizoen) en deels omdat mensen dusdanig angstig waren dat zij niet langer op het eiland wilden blijven.
Zaterdag is een speciale vlucht ingezet die Duitse, Belgische en Nederlandse gasten van Thomas Cook/Neckermann heeft opgehaald en naar de luchthaven in Frankfurt gebracht. Daar zijn zij opgevangen door twee collega’s van het Special Assistance team die hen met een touringcar heeft terug begeleid naar Nederland.

Ook zondag waren er tientallen stoelen beschikbaar op de middagvlucht waardoor een aantal gasten eerder terug kon komen. Ondanks dat het een eigen keuze is van mensen die niet in Continental Palace verbleven zijn er geen extra kosten berekend voor deze terugvlucht. Op de vlucht zijn twee collega’s van het Special Assistance team meegevlogen om mensen hulp en ondersteuning te bieden. Er worden nog naschokken voorspelt op het eiland waardoor wij constant in contact staan met de vakantiebestemming om de situatie te blijven volgen. Vooralsnog zijn er na zaterdag geen naschokken meer waargenomen.

Op dit moment zijn de Grieken hard aan het werk om alles op te ruimen en te repareren. Het centrum van Kos stad is sinds gisteren weer voor een groot deel in tact en opgeruimd waardoor winkeltjes, bars en restaurants geopend zijn. Het overgrote deel van onze gasten (1250 Nederlanders verblijven op dit moment met Neckermann op het eiland) geeft aan weer van hun vakantie te genieten. Mensen die vóór 1 augustus naar Kos vertrekken krijgen de mogelijkheid om kosteloos om te boeken naar een andere vakantiebestemming waarbij de eventuele meerprijs bijbetaald moet worden. Er komen op dit moment aardig wat telefoontjes binnen van mensen die met onze collega’s van het Customer Contact Center willen kijken naar mogelijkheden.

22 juli 2017 – 17.45 uur – Update aardbeving Kos

In het oude centrum en de haven van Kos stad zijn de opruimwerkzaamheden in volle gang. Wij houden de situatie nauwlettend in de gaten en staan in contact met de reisleiding ter plaatse.
Klanten die een reis naar Kos hadden geboekt, krijgen de kans om hun reis om te boeken en de eventuele meerprijs te betalen. Mits vertrek voor 31 juli was gepland.

Onze gasten die in hotel Continental Palace verbleven, zijn inmiddels vertrokken vanaf Kos naar Frankfurt. Daar wacht ons special assistance team hen op en vanaf daar worden ze met een bus naar Schiphol gebracht.
Voor de gasten die aangegeven hebben hun vakantie te willen vervolgen, wordt een accommodatie gezocht.
Voor vragen zijn we bereikbaar via de live chat functie op onze website of via social media.

21 juli 2017 – 21.00 uur – Update aardbeving Kos 

Inmiddels is er voor al onze gasten op Kos indien nodig een vervangende verblijfsplaats gevonden voor vanavond. Voor vragen kun je ons morgen telefonisch weer bereiken vanaf 09.30 uur via 023-5135556 (lokaal tarief). Daarnaast zijn we voor dringende vragen 24/7 bereikbaar via de live chat functie op onze website of via social media.

21 juli 2017 – 13.30 uur – Update aardbeving Kos en Bodrum

Onze reisleiding ter plaatse heeft inmiddels een goed beeld van de situatie ter plaatse. Zover bekend zijn er geen gewonden onder onze gasten en is de schade aan de hotels beperkt tot een paar hotels uit ons aanbod. Dit neemt niet weg dat het voor onze gasten en de Griekse en Turkse bevolking een enorme impact heeft gehad. In het oude centrum van Kos stad is de schade aanzienlijk en worden momenteel opruimwerkzaamheden uitgevoerd.

In Kos stad is hotel Continental Palace uit ons aanbod dusdanig beschadigd dat het op dit moment niet operationeel is en eerst op veiligheid geïnspecteerd moet worden. Onze reisleiding is momenteel een oplossing voor onze gasten in dit hotel aan het zoeken. De vluchten naar Kos aanstaande zondag 22 juli zullen gewoon volgens planning uitgevoerd worden.

De schade in Bodrum is redelijk beperkt en inmiddels is alles weer operationeel.

Voor vragen kun je ons telefonisch bereiken via 023- 5135 556, via de live chat functie op onze website, per e-mail via servicedesk@neckermann.nl of via social media.

21 juli 2017 – 07.37 uur – Statement aardbeving Kos en Bodrum

Afgelopen nacht heeft er een aardbeving van 6,7 op de schaal van richter voor de kust bij Kos en Bodrum plaatsgevonden. Dit veroorzaakte tevens een kleine vloedgolf op het eiland.
Ons team ter plaatse meldt dat veel mensen zijn wakker geschrokken van de schok. Het is inmiddels duidelijk dat er geen gewonden zijn gevallen onder onze gasten. Er is wel schade ontstaan aan gebouwen . Onze medewerkers ter plaatse maken op dit moment een inventarisatie en houden ons op de hoogte. Zodra er meer informatie is brengen wij iedereen op de hoogte.